misslyckande

Gjorde ett fruktansvärt porträtt igår!
Jag målade på en obehandlad linneduk med akrylfärg.
Min lärare Sie, vid LiU lärde mig att man kan maskinbrodera på akrylfärg.
Så det har jag velat göra länge.
Men porträttet i sig blev total katastrof! Försökte rädda det hela med lite broderi. men lyckades inte.
Ja ja...allt kan ju inte gå bra.
Och van vid att måla är jag ju inte.



Om jag någon gång ska montera den så kommer jag ta bort halva motivet till något sä här:



Här har jag sytt lite på.
Men nu vet jag att när jag ska kombinera akryl och symaskin så ska jag inte måla riktigt så mycket. och skippa hudfärgen, blää!

 

Kommentarer
Postat av: mette

Men va coolt!! Härlig blandning sömnad och akryl :-) Och förresten så tycker jag att din målning var fin :-)

2013-03-04 @ 23:11:19
URL: http://mettezart.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0